Nog een kleine week te gaan

05:05

Wauw. het komt nu toch wel echt dichtbij. Op donderdag 20 augustus gaat mijn grote avontuur beginnen. Een avontuur waar ik, sinds de informatiebijeenkomt van STS in december vorig jaar, heel erg naar uitkijk.


Eerst was er nog onzekerheid, want het was nog onduidelijk waar ik terecht zou komen. Dit was voornamelijk vervelend als ik alle enthousiaste mensen om mij heen moest teleurstellen, omdat ik nog niets wist over mijn verblijf. Maar toen kwam het fantastische bericht dat er een gastgezin was gevonden. De familie Berlage uit Federal Way (dichtbij Seattle, Washington) is bereid om mij volgend jaar in hun gezin op te nemen. Uiteraard ben ik Brian, Hakie, Cees en Hallie nog steeds erg dankbaar hiervoor en ik kijk er dan ook erg naar uit om ze vanaf volgende week te zien. Ondanks het het goede gevoel dat ik al heb na veel mailcontact zal het toch spannend worden om elkaar voor het eerst te zien.

De ligging van Federal Way in Amerika
Verder is ook al bekend naar welke High School ik volgend jaar ga, de Todd Beamer School in Federal Way. Ik weet nog niet precies welke vakken er te kiezen zijn, maar ik heb al gezien dat er veel wordt gesport. Het lijkt me daarom ook erg gaaf om verschillende sporten uit te proberen en als het mee zit in het school team te komen.

De Todd Beamer High School- Bron

Inmiddels kan ik wel zeggen dat ik (bijna) alle voorbereidingen getroffen heb en klaar ben voor vertrek. Ik zie wel tegen op om van al mijn vrienden afscheid nemen, maar heb aan de andere kant ook super veel zin in dit avontuur. Een beetje een dubbel gevoel dus. Misschien is het maar beter ook om 'gewoon op het vliegtuig te stappen' en er niet te veel over na te denken. Bovendien staat mij een fantastische eerste paar dagen te wachten tijdens de Preparation Course in New York! Tijdens deze introductiedagen verblijf ik samen gaststudenten uit allerlei landen op een campus, en worden er allerlei leuke activiteiten georganiseerd. In mijn volgende bericht zal ik deze eerste dagen samenvatten!

Jullie horen snel van mij,

Wouter




You Might Also Like

0 reacties

Popular Posts

Find me on Facebook

Uh oh, this seems not be working yet.

Flickr Images

Uh oh, this seems not to be working yet.